Jinja naar Sipi

28 juni 2015 - Sipi, Oeganda

25 juni
Vanmorgen lekker uitgeslapen en rustig ontbeten. Jacob heeft ons eerst naar een locale afrikaantje markt gebracht, daarna zijn we vertrokken richting Sipi falls. Na de lunch in Mbale, was het laatste stuk een redelijke uitdaging vooral voor Jacob omdat de weg voornamelijk uit kuilen bestond. Aangekomen op onze verblijf plaats voor de komende 3 dagen. Kennis gemaakt met Mozes die ons de aankomende 2 dagen gaat begeleiden als gids bij onze hier naar de Sipi falls.

26 juni
Vroeg opgestaan voor de wandeling naar de watervallen. Helaas wat het weer niet echt best,het kwam met bakken uit de lucht en we zijn dus maar 1,5 uur later vertrokken dan gepland. Mooi pittige wandeling naar alle 3 de watervallen van Sipi. Vooral de laatste klim omhooggevallen rond 13 uur op 2000 meter hoogte, was een uitdaging, maar we zijn bovengekomen. Daarna lekker lunchen en relaxen de rest van dag. Zoals normaal in Afrika is de stroom wel enkele malen uitgevallen, maar gelukkig hebben ze een goede generator bij Noah's Arc.

27 juni
Weer vroeg uit ons bed voor een wandeling met Mozes. Gelukkig was het nu wel droog en konden we op tijd vertrekken. De wandeling was een stuk makkelijker dan gisteren, dus eigenlijk wel relaxed. Aan het eind van de wandeling hebben we zelf koffie gemaakt. Eerst bonen geoogst, daarna gepulpt, vervolgens zijn we verder gegaan met gefermenteerde bonen, deze hebben we gepeld, geroosterd en vermalen. En onze eigen gemaakte koffie natuurlijk geproefd. De middag hebben we weer gebruikt om lekker te relaxen (in de regen). Vanavond vroeg naar bed want morgen vertrekken we voor een 9 uur durende reis naar Kidepo Valley.