Aankomst in Oeganda en reis naar Jinja

25 juni 2015 - Jinja, Oeganda

Gisteren met het vliegtuig vertrokken vanaf schiphol. Helaas een uur later dan gepland, omdat een passagier naar Chicago niet kwam opdagen en onze bagagerek eerst die bagage moest uitladen voordat ze onze bagagewagen inladen. Eerste 6 uur en prima vlucht gehad, maar daarna kwam de turbulentie. Gelukkig wat de wc dichtbij genoeg om mijn maag op tijd te legen. Ach ja, voor alles moet een eerste keer zijn. Om 22 uur aangekomen op het vliegveld van Entebbe. Daar stond Jacob, onze chauffeur en gids voor deze reis ons op te wachten. We waren al snel in de airport lodge waar we de eerste nacht zouden overnachten. Heerlijk geslapen, met een kleine pauze omvatten grote groep gasten om 5 uur niet al te zachtjes vertrokken.

Vandaag via Entebbe naar Kampala gereden, waar we een toer door de stad hebben gemaakt in ons busje. Grote drukke stad zonder verkeersregels, alleen het recht van de brutaalste. Op weg naar Jij kwamen we in een grote storm terecht, met volgeladen motors die maar net recht konden blijven en omgewaaide vrachtauto's. Voorbij het bos wastafel het weer rustig en hebben we geluncht. Na de lunch zijn we naarmate gegaan naar het begin van de Nijlpaarden. Hier hebben we een boottochtje gedaan op de Nijl Lake Victoria. Veelvoud gezien waaronder veel aalscholvers, maraboes, ijsvogels, ibissen en een visarend. Ook een aantal otters gezien en aapjes. Daarna zijn we naar onze overnachtingsplaats gegaan, een soort camping aan de Nijl. Prima gegeten en nu lekker aan het bijkomen van het verkeer en de dag.